سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: پیش بینی می شود بیش از یک هزار و ۶۰۰ نوآموز عشایر بدو ورود به دبستان در طرح سنجش شرکت کنند.

پیش بینی  شرکت یک هزار و ۶۰۰ نوآموز عشایر در طرح سنجشبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ موسوی کیا  سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی  ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به رشد ۱۰ درصدی دانش آموزان پایه اول ابتدایی عشایر استان،  گفت: پیش بینی می شود بیش از یک هزار و ۶۰۰ نوآموز عشایر بدو ورود به دبستان در طرح سنجش شرکت کنند.

وی افزود : طی سال تحصیلی گذشته  خیران  یک میلیارد تومان به دانش آموزان محروم استان کمک کردند.

موسوی کیا اظهار کرد: کمک های خیران  در جهت وسایل هوشمند سازی کلاس های درس، کیفیت بخشی به مدارس شبانه روزی عشایر استان، جذب و نگهداشت کودکان بازمانده از تحصیل، تهیه کتب درسی، تجهیز کتابخانه مدارس، بهداشت مدارس، بازی های بومی و محلی و رفع سوء تغذیه دانش آموزان عشایر استان هزینه شده است.

وی از هزینه کرد اعتبار ۷۲۶ میلیون تومانی در آموزش و پرورش عشایری استان خبر داد و افزود: این اعتبار از محل انعقاد تفاهم نامه با دفتر آموزش و پرورش عشایر کشور و کمک های نقدی و غیر نقدی خیران بوده است.

 سرپرست آموزش و پرورش خراسان جنوبی  بیان کرد: این اعتبار در راستای کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی آموزش و پرورش استان در بخش ارائه خدمات به دانش آموزان عشایر هزینه شده است.

وی از تحصیل بیش از ۱۰ هزار دانش آموز عشایری در استان خبر داد و افزود: این دانش آموزان در ۲۷۰ آموزشگاه ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام/ ط آ

کمک 1 میلیاردی خیران به دانش آموزان مناطق محروم استان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.